Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základní škola
Forman, Daniel ; Manová, Ludmila (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je základní škola, konkrétně se jedná o přístavbu ZŠ Havlíčkův brod, Konečná 1884. Navrhuji pavilon I. stupně a pavilon školní jídelny s kuchyní. Pavilony jsou založeny na základových pasech. Navrženy jsou ze stěnového obousměrného systému HELUZ. Stropní konstrukce jsou ze železobetonových desek křížem vyztužených, střecha je plochá jednoplášťová s klasickým pořadím vrstev. Kromě konstrukčního a dispozičního řešení jsem řešil také statiku budovy ve specializaci Betonové konstrukce. Dále jsou hodnoceny také tepelné a akustické požadavky a požadavky na požární bezpečnost staveb. Nové pavilony jsou řešeny jako bezbariérové. Pavilon I. stupně má dvě nadzemní podlaží, kde je 5 tříd kmenových, 1 odborná a 2 třídy jsou vyčleněny pro školní družiny. Tento pavilon je napojen na spojovací krček mezi bývalým pavilonem A a pavilonem B. Pavilon jídelny má jedno nadzemní podlaží, které je dělené na školní jídelnu a školní kuchyni, napojen je na spojovací krček vedoucí do tělocvičny. Pozemek je mírně svažitý k jižní straně. Všechny konstrukce odpovídají platným normám ČSN.
Rousínov, městské polyfunkční centrum za náměstím
Jajtnerová, Martina ; Keith, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nového využití komplexu budov bývalého učiliště a jídelny poblíž městského centra obce Rousínov. Součástí práce je analýza současných podmínek občanské vybavenosti v uvedené oblasti a analýza návazností na stávající komunikace a volba nového urbanistického modelu pro danou lokalitu. Současná dvojice internátních budov bude nahrazena centrem volnočasových aktivit a knihovnou resp. polyfunkčním domem s prostorem pro služby a domovem klidného stáří se sdíleným bydlením. Budova jídelny si ponechává svůj účel, nicméně je rozšířena o kavárnu se střešní terasou. V rámci uvedeného kontextu byla vypracována architektonická studie, která využívá původního půdorysu zástavby, nicméně se změnou jejich vnitřních dispozic a celkovou čelní vizuální změnou, která je typická svislými dřevěnými konstrukčními prvky s dynamickým členěním. Mimo architektonického řešení jednotlivých budov je součástí práce i návrh exteriérů v celém areálu spolu s řadou prvků parkové zeleně a městského mobiliáře, u něhož dominují dřevěné monobloky.
Velký dům pro malé město
Dosedlová, Martina ; Novák,, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší revitalizaci areálu bývalého učiliště SOŠ a SOU nábytkářské v Rousínově u Vyškova. Areál je umístěn na rovinných pozemcích u ulice Tyršova, v katastrálním území Rousínov u Vyškova nedaleko Sušilova náměstí, centrálního a důležitého prostoru města. V areálu se nachází 6 stávajících budov. Některé budou odstraněné a nahrazené novostavbou, některé přestavěné pro jiný účel. Bude zachována budova základní školy a tělocvičny v nezměněné podobě. Budova bývalého dívčího internátu bude upravena pro potřeby ZŠ. Budova bývalého chlapeckého internátu bude upravena pro potřeby domu s pečovatelskou službou. Budova SOŠ a SOU bude odstraněna a nahrazena novostavbou hotelu, městské knihovny a minipivovaru. Budova jídelny bude odstraněna pouze v nadzemní části. Suterén zůstane zachovám jako skladovací prostory. Nově vzniklý prostor na terénu vytvoří menší náměstí mezi budovou základní školy, budovou volného času a domem s pečovatelskou službou. Budou odstraněny ploty kolem areálu a celý areál tak bude zpřístupněn veřejnosti a nabídne návštěvníkům příjemný prostor k pobytu.
Zelenina a ovoce ve školním stravování
FLEMROVÁ, Karolína
Má bakalářská práce nese název Zelenina a ovoce ve školním stravování. Toto téma jsem si vybrala, protože si myslím, že je velmi důležité, jaké stravovací zvyklosti si děti v mládí vytvoří. Základy ve výživě jim určují především rodiče, ale také škola, ve které tráví přes den většinu svého času. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se zabývám výživou dětí školního věku, především se zaměřením na ovoce a zeleninu. V jednotlivých kapitolách popisuji makronutrienty i mikronutrienty. Dále se zabývám vitaminy rozpustnými v tucích a ve vodě. Podstatná je také část týkající se zeleniny, ovoce a jejich technologických úprav, jako je vaření, pečení, chlazení a jiné. V závěru teoretické části se zabývám školním stravováním, spotřebním košem školních jídelen a edukačními programy. Pro praktickou část jsem si zvolila dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit oblibu a frekvenci konzumace ovoce a zeleniny u žáků navštěvujících školní jídelnu. Informace jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření na dvou základních školách. Výsledky jsem následně zaznamenala do sloupcových grafů. Mým druhým cílem bylo zjistit a porovnat skladbu školních jídelníčků ve vybraných školních jídelnách, které navštěvovaly děti vyplňující dotazník o oblibě a frekvenci konzumace ovoce a zeleniny. Výsledkem praktické části bylo, že děti nekonzumují dostatek ovoce a zeleniny, zároveň nejsou spokojeni s výběrem a kvalitou zeleniny a ovoce ve školních jídelnách. Z jídelníčků vyplývá, že se v jídelnách často opakují stejné druhy zeleniny a ovoce, také jejich forma podávání.
Ovoce a zelenina jako zdroje vlákniny a minerálních látek v systému školního stravování
ZDENĚK, Filip
Z výzkumů vlivu stravy bohaté na zeleninu a ovoce přicházejí přesvědčivé důkazy o jejích benefitních účincích pro lidské zdraví a přínosu v prevenci a boji s neinfekčními nemocemi. Na základě poznatků o významu správné výživy se v rámci školní docházky usiluje o vytvoření vhodných stravovacích návyků u dětí. Cílem práce je zjistit, zda stav spotřeby ovoce a zeleniny (2018-2020) v praxi školní jídelny odpovídá výživovým normám. Dalším cílem je zjistit průměrné zastoupení vlákniny v jednom obědě u strávníků ve stáří 7-14 let a vyhodnotit, zda odpovídá jejímu adekvátnímu příjmu dle EFSA. Pomocí sekundární analýzy byla zpracována data ze spotřebních košů u vybrané školní jídelny. Výsledné hodnoty byly statisticky testovány pro vyhodnocení hypotézy o plnění či neplnění normativů.
Posouzení energetického a nutričního příjmu z obědů podávaných ve školních jídelnách na vybraných základních školách
AUEROVÁ, Anežka
Školní prostředí a zejména školní jídelny hrají důležitou roli z hlediska vedení dětí ke zdravému stravování a zdravému životnímu stylu. Cílem dipolomové práce bylo stanovit příjem energie, hlavních živin a mikronutrientů z obědů ve vybraných školních jídelnách a podle vyhlášky č. 272/2021 Sb. o školním stravování vyhodnotit plnění spotřebního koše. Výsledky byly porovnány vůči doporučením v DACH (2019). Ze zjištěných výsledků vyplývá, že nejčastějším problémem byl především vyšší příjem bílkovin, než uvádí korigovaná norma. Dalším zjištěním bylo nedodržování příjmu vitaminů ve smyslu ať už jejich nedostatku, nebo nadbytku příjmu ve vybraných obědech. U vyhodnocení spotřebního koše byl nejčastěji problém s volnými cukry, mlékem a mléčnými výrobky. Práce zohlednila i sezónost zařazování potravin díky sledování jídelníčků ve vybraných měsících, po dobu jednoho roku.
Analýza plnění normativu vybraných komodit spotřebního koše v systému školního stravování u žáků základních škol a návrh možnosti zlepšení limitních ukazatelů
KOŇAŘÍK, Jan
Téma této diplomové práce se jmenuje Analýza plnění normativu vybraných komodit spotřebního koše v systému školního stravování u žáků základních škol a návrh možnosti zlepšení limitních ukazatelů. Úkolem této diplomové práce je zjistit, jestli školní jídelny zvládají úspěšně plnit normu spotřebního koše a výživových norem pro školní stravování v komoditě luštěnin a jaké luštěniny školní jídelny nejvíce využívají. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány témata týkající se systému školního stravování od historie až po současnost, dále legislativa školního stravování. Kapitola spotřební koš nás seznamuje s výživovými normami pro školní stravování, finančními limity pro nákup potravin, plněním spotřebního koše nutričního doporučení a s metodami pro sestavení spotřebního koše. Poslední kapitola teoretické části se zabývá výživou, zdravou výživou a jejími zásady, pyramidou výživy pro děti a pitným režimem. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky, plnění spotřebního koše v komoditě luštěnin dle normy o školním stravování. Také jsou zde vyhodnoceny výsledky průměrného obsahu vlákniny v luštěninách v jednom obědě, které byly získaný z dat ve spotřebním koši. Ve výsledcích je vyhodnoceno skutečná a průměrná denní spotřeba luštěnin. V poslední kapitole sledujeme, které luštěniny školní jídelny nejvíce využívají pro přípravu pokrmů, tyto data jsme získali z výdejních listů, které nám jídelny poskytly.
Zastoupení vlákniny ve výživě dětí předškolního a školního věku.
JEŘÁBEK, Jakub
Tématem této diplomové práce je zjistit zastoupení vlákniny ve výživě dětí předškolního a školního věku. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány druhy vlákniny a její dělení, chemické vlastnosti, funkce a přínos pro lidský organismus. Dále je zde popsána legislativa, která se vztahuje ke školním jídelnám. V praktické části je pak vyhodnoceno, jaké je zastoupení vlákniny ve výživě předškolního a školního věku. Výpočty probíhaly na základě dat získaných ze spotřebních košů od jednotlivých základních a mateřských škol a doplněny o informace obsahu vlákniny v jednotlivých komoditách z dánského webu frida.fooddata.dk. Z výsledků je patrné, že obsah vlákniny ve výživě dětí předškolního a školního věku je nedostačující a zastoupení vlákniny ve výživě má současně sestupnou tendenci obsahu vlákniny. U základních škol, lze vidět sestupnou tendenci zastoupení vlákniny ve výživě, průměrně je pak objem vlákniny 64,7 % doporučené denní dávka, to je 3,9g. Mateřská škola nevykazuje meziročně výrazný rozdíl, avšak zastoupení vlákniny ve výživě je výrazně nižší než u škol základních a to na 32,2% doporučené denní dávky, tedy 2,0g.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.